Det Offentlige

Offentlig debat når den er bedst!

En fælles front er vejen frem

Ingen kommentarer Del:
Sociale medier
h175

Samarbejdet imellem firmaer er i dag et udbredt redskab i erhvervsbranchen, da man som fordel kan drage nytte af andre virksomheders kompetencer, hvis man ønsker at henvende sig til en ny målgruppe. Begrebet affiliate er og bliver mere populært at benytte sig af, da både små og store virksomheder kan drage fordel af hinandens kompetencer indenfor marketing – både hvad der gælder fysisk og online markedsføring. 

Et fælles mål

Få det rette samarbejde op at køre 

Med den hastige udvikling der er på de sociale medier og på internettet generelt, er det endnu vigtigere i dag at have samarbejdspartnere. Det skyldes, at hvis to firmaer indgår et samarbejde så har hver enkelt firma en større chance for at nå et bredere kundesegment igennem den andens virksomhedskompetencer indenfor marketing. En af de seneste trends er at en person reklamerer for flere forskellige virksomheder. Fordelen for virksomheden er at denne ”blogger” har mange følgere og derved nemt kan reklamere med produktet og forhåbentligt få følgerne til at købe produktet efterfølgende. Fælles for dette samarbejde er at begge partere skal have udbytte af det. Når virksomheden henvender sig til en blogger vil der være en omkostning i form af en udbetaling til bloggeren. På denne måde kan du som blogger tjene penge på affiliate på din blog.

Affiliate konceptet 

Flere internetbaserede virksomheder benytter sig af affiliate konceptet, da de ikke har den fysiske kontakt med deres kunder. Inden man indgår et samarbejde med et andet firma angående marketing skal der laves en grundig research på den kommende samarbejdspartner. Dette er for at undgå at man bruger unødvendige omkostninger på en reklameindsats, der ikke vil give en øget omsætning for virksomheden. Hvis den grundige research af den kommende samarbejdspartner viser at samarbejdet vil være gavnligt, så begynder den næste fase af affiliate samarbejdet. I den næste fase skal firmaet mødes med samarbejdspartneren og fastsætte de parametre der skal være for samarbejdet samtidig med, at den videre udvikling af hjemmesiden skal diskuteres. 

Intens arbejde

Opnå større succes 

I forhold til konceptet affiliate er der en større mulighed for succes med en online hjemmeside, da flere kunder vælger at købe og handle på internettet, fremfor at besøge en fysisk butik. Dette er også forbundet med at der er færre omkostninger på et onlinebaseret samarbejde med et andet firma, idet man ikke skal investere i fysiske marketings materialer som f.eks. bannere, boder, flyers og lignende materialer. Når virksomheden indgår et onlinebaseret samarbejde er der fokus på hvordan man bedst viser sig frem på sin kommende samarbejdspartners hjemmeside. Det skyldes, at faktorer som billeder, farve og tekst er altafgørende for blikfanget. 

Brug konceptet i markedsføringen 

Affiliate er noget som alle virksomheder burde overveje at bruge i deres markedsføring, da man kan skabe en større opmærksomhed på sine egne produkter. Valget af samarbejdspartner skal være rigtigt, idet firmaet vil have mange omkostninger i starten af forløbet. Virksomheden kan hurtigt bruge en masse penge på ingenting, hvis det rette samarbejde ikke bliver etableret. Mulighederne for affiliate er forskellige og det er op til den enkelte virksomhed at vælge den rigtige fremgangmåde i forhold til de marketingskompetencer den mulige samarbejdspartner har.

Previous Article

Derfor skal du få dig et udekøkken

Next Article

Det skal du overveje når du køber ny computer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.